HTML

Kinga Goes to Amsterdam

Kinga kalandjai Amszterdamban.

Living in Amsterdam


Ezt mondjátok ti

  • Mdavid89: Jó gyűjtés. Még néhány érdekesség: iranyamszterdam.hu/erdekessegek-amszterdamrol/#erdekessegek (2016.11.24. 22:50) Szuper érdekességek
  • ogrebike: Hello Kinga! Láttam a negatív tapasztalataidat és szeretnék érdeklődni, hogy ki szeretnénk menni ... (2012.07.23. 14:48) Amszterdam fárasztó
  • bpalesz: Helló Kinga!Bocs a zavarásért ,csak az lenne a kérdésem,hogy bármelyik bringaboltban hozzá lehet j... (2010.09.14. 08:14) Goodbye bike, hello bike
  • Kardhal: és az aduval sose spórolj (2010.08.15. 00:18) Fietsen in bos
  • alíz csodaországban: igen, de lassuk be, hogy az unnepsegen is total elaztal volna es azon mit sem segit az ingyen bkv (2010.07.23. 15:44) Hup Holland Hup

Szuper érdekességek

05
31

Mivel lassan itt volna az ideje, hogy nagy lendülettel elkezdett blogos pályafutásomat folytassam, de semmi különös nem történt velem a hétvégén, úgy gondoltam, hogy megosztok veletek néhány felettébb érdekes adatot Hollandiáról, és persze különösen Amszterdamról.

Azt már korábban is tudtam, hogy a világon a holland az átlagosan legmagasabb népség. Ezt nem tudom megcáfolni, itt akinek a magassága hasonló az enyémhez, az vagy bevándorló, vagy egy kb 11 éves gyerek. A múltkor kértem két sört a pultnál, és mikor megfordultam, egy akkora srác állt mellettem, hogy kénytelen voltam a söröket visszarakni a pultra és - ha tetszik neki, ha nem - hozzámérni magam; a fejem teteje a felkarján volt félúton! Olyan Dennis Rodman&Carmen Electra módra nézhettünk ki. És ez nem extrém különös.

Mint nyilván minden országra, itt is egy csomó mindenről elmondható, hogy területre vagy emberre lebontva itt van valamiből a leg-. Ilyen például a coffeeshopok száma/fő, vagy a bicikliút hossza (15000 km/41,5 ezer nkm, ugyanez nálunk 2000 km volt 2008-ban), vagy a biciklik száma Amszterdamban, mivel annak hétszázezer lakójára kb egymillió kerékpár jut. Zimri mondta, hogy a legtöbb hollandnak két biciklije van, egy, amivel jár, meg egy, ami otthon dekkol, de nagyon zsír. Ez valami holland dolog lehet, mert én annyira nem értem. Az is biztos, hogy itt van az egy főre eső legkevesebb függöny is. És az sem vitatható, hogy az egy belvárosra eső sziget (90) és híd (400) aránya versenyben is előkelő helyet érne el Amszterdam. Ebben mondjuk az az egy szívás, hogy a sok víz, az alacsony tengerszint feletti, de inkább alatti magasság és a globális felmelegedés miatt, nagyon jó eséllyel kerül előbb-utóbb majd van víz alá az egész város. Szóval már csak ezért is gyertek minél hamarabb.

Egyes vélemények szerint Amszterdam, Észak Velencéje éjszakánként vad táncot jár (azt legalábbis osztom, hogy jött egy felhő, mi leszállt közénk…). Lehet, hogy csak a méltán megbecsült magyar virtus mondatja velem, de szerintem egy jó kis budapesti éjszaka általában kenterbe ver egy amszterdamit. Vagy még csak én nem találtam meg a vad táncolós helyeket. Vagy csak a vad táncolós barátaim nincsenek itt. Vagy csak spúr vagyok kiadni 10-20 eurót beugrónak. De majd szerválok tulipánt és gazdag leszek és akkor ez már nem lesz gond, mivel a legritkább holland tulipánhagyma értéke egyenlő a hagyma súlyával megegyező súlyú arany árával. Na még a végére is sikerült elrejtenem egy szuper érdekességet.

Kinga in Amsterdam

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kingainamsterdam.blog.hu/api/trackback/id/tr142046548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dar* 2010.06.01. 10:14:14

De jó, új bejegyzés!:) Ha már a bicajokról (is) szó van, ami nagyon tetszik nekem Hollandiában, az a bakfiets. Itt lehet megtekinteni: bakfiets.nl/
Szerintem zseniális.
Coffeeshop tényleg szinte minden sarkon van, viszont ami feltűnően kevés van, az a gyógyszertár (ellentétben a szomszédos Belgiummal).

csiszi 2010.06.01. 16:42:53

Fontos tény:

Ha az "Amsterdam" szó betűinek decimális ASCII értékét összeadjuk (lásd hu.wikipedia.org/wiki/ASCII ), akkor 926-ot kapunk.

Érdekesség #1:
926-ban a kalandozó magyarok ellenállás híján egészen a mai Belgium területéig jutottak, tehát éppen Amszterdam előtt álltak meg: ez nyilván nem véletlen, eleink már akkor tisztában voltak a számok hatalmával, nemkülönben az ascii táblával.

Érdekesség #2:
A New Yorki *Amsterdam* sugárúton van a méltán híres P & M Pizzéria. Ez a pizzéria biztos, hogy a holland titkosszolgálat találkozóhelye, amit ez a kép is bizonyít: skitch.com/csiszi/dgr13/menu-for-p-m-classic-pizza

Érdekesség #3:
Ha az "Amszterdam" szót z-vel írjuk, akkor az ASCII érték 1048-ra növekszik: ez éppen annyi, mint ahány euróba kerül egy Lima-Amszterdam repülőjegy: skitch.com/csiszi/dgrww/cheap-flights-from-lima-to-amsterdam-from-1-048-rumbo

alíz csodaországban 2010.06.01. 20:56:36

Na mindjárt elkezdek blogot írni Brüsszelről (Brussels, Bruxelles, Brussel), egy ilyen ASCII elemzésért.

Kinga in Amsterdam 2010.06.06. 17:20:57

@Dar*: igen, jó sok baktiets biciklit lehet látni, ami azért is praktikus, mert ha kinövik a gyerekek, van mivel nagybevásárlást csinálni.:) mondjuk én még nem láttam nagy bevásárlóközpontot, mint a Tesco, vagy az Auchan, nagyon úgy néz ki, hogy itt csak biciklivel szállítható mennyiségeket vesznek így egy szimpla szupermarketnél nincs nagyobbra igény. Amit nagyon sajnálok, mert megszoktam otthon a jó kis olcsó teszkós bevásárlást.
süti beállítások módosítása