HTML

Kinga Goes to Amsterdam

Kinga kalandjai Amszterdamban.

Living in Amsterdam


Ezt mondjátok ti

  • Mdavid89: Jó gyűjtés. Még néhány érdekesség: iranyamszterdam.hu/erdekessegek-amszterdamrol/#erdekessegek (2016.11.24. 22:50) Szuper érdekességek
  • ogrebike: Hello Kinga! Láttam a negatív tapasztalataidat és szeretnék érdeklődni, hogy ki szeretnénk menni ... (2012.07.23. 14:48) Amszterdam fárasztó
  • bpalesz: Helló Kinga!Bocs a zavarásért ,csak az lenne a kérdésem,hogy bármelyik bringaboltban hozzá lehet j... (2010.09.14. 08:14) Goodbye bike, hello bike
  • Kardhal: és az aduval sose spórolj (2010.08.15. 00:18) Fietsen in bos
  • alíz csodaországban: igen, de lassuk be, hogy az unnepsegen is total elaztal volna es azon mit sem segit az ingyen bkv (2010.07.23. 15:44) Hup Holland Hup

A holland bicikliszervizes nem jó fej

05
06

A mai napon számomra hihetetlen dolgok történtek. Folytatnám is a tegnapi sztorit, azaz biciklilánc az első napon le, ma reggel megint BKV-val (bocsánat: GVB-vel) be, majd 5-kor sietés vissza mert a szervíz (persze) 9-től 6-ig van nyitva.

Szóval otthon bicikli kilakatol, szervízbe eltol. Ott elmeséltem a szervizes csávónak a tegnapi sztorit, mondta, megnézi. Megdícsérte a biciklimet, bár mondta, hogy nem olyan jó a minősége, mondtam vágom, hogy az első nap ledobta a láncot. Megnézte, lánc fent volt.

Ő: A lánc teljesen a helyén van.

Én: Az nem lehet, tegnap egy órát szenvedtem, és nem tudtam visszarakni

Ő: A lánc teljesen a helyén van.

Én: Az nem lehet, tegnap egy órát szenvedtem, és nem tudtam visszarakni

Ő: A lánc teljesen a helyén van.

Én: Az nem lehet, tegnap egy órát szenvedtem, és nem tudtam visszarakni

Jó, a lánc tényleg e helyén volt. Mondtam nem értem, de mindegy, valószínűleg a tolás közben visszaakadt. Kértem egy csavarhúzót, hogy a nálam levő extra láncvédő részeket, amiket előző nap sikerült levenni, visszategyem, nyilvánvalóan azzal a szándékkal, hogy ő majd pikk-pakk visszacsavarozza. Persze nem ez történt, a kezembe nyomott csillagcsavarhúzót és én a bicikliszervíz előtt elkezdhettem biciklit szerelni (ez milyen már??), vagyis inkább lúzerkedni, persze nem ment. Míg nem egy nagyon kedves, angolul nem nagyon beszélő, marihuánától viszont annál inkább szagló ember segített. A köcsög szervizes meg végignézte, ahogy vagy tíz percet szerencsétlenkedek, immáron segítőkész barátommal, sőt még poénkodott is, hogy milyen jó bicikliszerelő lehetne belőlünk. Na ilyen az átlag holland.

Nagy értetlenkedve hazatekertem (sem nem értettem, hogy hogyan akadhatott vissza a lánc, sem nem azt, hogy hogyan lehet valaki ekkora paraszt). Mialatt kötöttem le a biciklit, odajött Helena a 22-ből, hogy látta, próbáltuk megszerelni. Igen mondtam, tegnap elég sokat szenvedtünk vele, erre ő, hogy látta, meg a ma reggeli bütykölést is. Kérdeztem, Tessék??? Reggel nem is csináltunk vele semmit! Jaja tudja, a felettünk lakó idős bácsi és a vele szemben lakó török srác voltak, akik látták a tegnapi bénázást ezért ma reggel megcsinálták.

Gyorsan szaladtam köszönetet mondani.

Kinga in Amsterdam Címkék: amszterdam szomszéd bicikliszervíz

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kingainamsterdam.blog.hu/api/trackback/id/tr781979727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsola777 2010.05.06. 20:36:41

Király történet! :)
Ez most így idevág: www.youtube.com/watch?v=rxfzm9dfqBw

Kinga in Amsterdam 2010.05.06. 20:42:25

The bicycle repair man! nagyon jó! és valószínűleg a szervizes csávó a főellenség:)

SAncsa 2010.05.06. 20:47:24

végülis az eredmény egy működöképes bicaj 4 jó-és 1 szarfej ismerős.

már látom amint egy hónap múlva a tizedik lánszerelés után a papával meg a törökkel együtt szivjátok a nappaliban a spanglit.
Olyan átlaghollandosan.

Aztán már nagyonlazák lesztek és meghívjátok a szervizest is egy cigire.

min 2010.05.06. 21:23:41

baszki én a gumistól kértem kerékkulcsot hátha észreveszi és lecseréli a kerekeimet de képes lett volna végignézni és inkább fizettem, hogy csinálja meg ő.
Ilyen gonosz ez a szolgáltatóágazat.

Kinga in Amsterdam 2010.05.06. 21:30:49

ez hollandia! kértem hogy nézze meg, mondta 8 euro. mondtam jó, mert nyugodtabb lennék, ha ő rakná össze. azt mondta nem, majd ha megint leesik jöjjek vissza... szóval ennyit a szolgáltatóágazatról.

romesz 2010.05.06. 21:36:48

@Kinga in Amsterdam: 8 euroert megnezte, miert nem kerted, hogy javitsa meg es akkor az arban megeggyezve talan megcsinalta volna.
Sehol nem szeretnek ingyen dolgozni az emberek.
Persze van aki lelkes es megcsinalja igy is.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.05.06. 21:40:29

Most akkor te egy másik országból blogolsz? És ezt így fel tudod rakni magyar domainnévre? Nem értem...

Kinga in Amsterdam 2010.05.06. 21:40:45

figyeljetek. a hollandok még pénzért sem dolgoznak. én megkértem hogy csinálja meg, adok 8 eurót., mert annyi a láncfelrakás díja (az enyém mégcsak le sem volt esve). nem érdekel hogy most fenn van a lánc, nézze meg, ha kell vegye le és tegye vissza újra. ehhez nem volt kedve. azt mondta nem, majd ha újra leesik. ez nem pénzkérdés. tudom hogy hihetetlen nekem is az volt.

pozsi83 2010.05.06. 22:07:24

Azert nem kellene messzemeno kovetkezteteseket levonni: lehet, hogy csak peches voltal. En bementem az elso helyre (tinyurl.com/fietsenmaker), es teljesen meg voltam elegedve. A komolyabb szereleseken kivul ketszer volt valami egyszeru javitas, azt megcsinaltak ingyen. Ja es szombaton is dolgoznak, talan 9-tol 5-ig, ugyhogy mi tobbszor szombaton mentunk. Szoval az egy kicsit eros, hogy "a hollandok még pénzért sem dolgoznak".

órarugógerincű felpattanó 2010.05.06. 22:56:30

@Kinga in Amsterdam: A 8 euró csak a lent lévő lánc felrakására vonatkozik. Levenni ennyiért, és visszarakni, az nyilván drágább.

alíz csodaországban 2010.05.06. 23:01:36

Nekem a bankos csávóval volt ilyen beszélgetésem, amikor nem kaptam meg a postán küldött PIN kódot.
- de mi 10 napja postáztuk
- de nem kaptam meg
- de 10 napja postáztuk
- biztos a posta vesztette el, de nem kaptam meg. el tudják küldeni még egyszer?
- de mi már elküldtük
- értem,de nem kaptam meg, mit lehet csinálni
- de meg kellett, hogy kapja. mi postáztuk
- beszélhetnék a kollegájával aki a bankszámlámat megnyitotta?

alíz csodaországban 2010.05.06. 23:04:10

És nem tudom, mi történik a szomszéd szobában, de a lakótársam már 10 perce üvöltözik, hogy B als banana. B als Berlin. B als Banana. Szerintem neki is lenne egy storyja ide

haacsee 2010.05.07. 00:33:03

viszont ez a szívás meghozta a hírnevet, mert én már az index címlapról kattintottam ide. azt sajnos nem tudom, hogy több mint 15 perce van-e kint. mondjuk világra szóló köcsögség a sztori, ez vitathatatlan.

bfish 2010.05.07. 03:04:10

Azért álljon már meg a menet! Képzeld kedves posztoló a szaki helyébe magad. Behozol egy teljesen jó bringát, lánc a helyén és azt kéred tőle, hogy tegye vissza. Csodálkozol, hogy hülyének néz?! Eleve döbbenet, hogy ilyen szolgálataás be van árazva, lánc visszarakása 8 ojró... Ilyen alapon lehetne cipőfűző bekötése, 4 ojró per láb :D:D. Hihetetlen, hogy az átlag európai júzer is ilyen szintre sülyedt... Hülyeségben utól értük amerikát. :) Nem egy atomtengeralattjáróról van szó, egyszerűen csak rá kell nézni arra a szerencsétlen járgányra és beállítani 2 db csavart. Megértem, hogy egy váltóbeállítástól, vagy teleszkóp karbantartástól már fázik az átlag bringás, (az már legalább 3 csavar...), nade eltolni egy bringát, amin a lánc a helyén van, ez azért több, mint lúzerség. Tanulság: ma annak áll a világ, aki mosolyogva kiszolgálja és lenyúlja a legnagyobb lúzereket, ha az az igény, hogy egy dobozos kólát kinyissanak, akkor készségesen fel kell nyitni a dobozt a tulajnak, jönnek majd a pozitív reklámok a szolgáltatás szinvonaláról... :)

bfish 2010.05.07. 03:28:24

Azért hogy teljes legyen a kép, igazat adok a posztolónak abban, hogy köcsög dolog végignézni, amig szerencsétlenkedik valaki a végső simításokkal, nem szép dolog a másik nyomorán röhögni. Amcsiban ha kihívják a szerelőt egy folyó wc tartályhoz, aminek mondjuk csak annyi a baja, hogy kiakadt az úszó, szépen leszámláznak 50 dollárt és mosolyogva visszaakasztják. Mindenki boldog. De ettől függetlenül akkor is azt vallom, mint a nagy humanisták: az afrikai éhezőknek nem kaját kell adni, hanem megmutatni, hogyan tud haszonnövényt termeszteni. Egy bicikli működési elvének megértéséhez és utánállításaihoz nem kell műszaki diploma. A bicaj shopokban kb. 10 perc alatt el lehetne magyarázni, hogy milyen karbantartási és beállítási lehetőségek vannak a gépen egy filózófia szakos hallgatónak is. De ez nekik nem biznisz...

harcsabajuszos 2010.05.07. 03:30:54

Kedves Kinga, előző post képén láttam a szép új fekete szörnyeteget. Ez a gép úgynevezett kontrás, egy sebességes, váltónak nyoma nincs, ezért a létező legprimitívebb hajtáslánccal rendelkezik, mondhatni a kerékpárvilág pattintott kőeszköze.
Ha egy ilyen új kerékpárról leesik a lánc az nagy biztonsággal kijelenthető, hogy laza, azaz hátsó kerék kilazít, hátrébb tol a csúszópapucsban, míg a lánc feszessége megfelelő, kb. ujjal kis erővel benyomható fél centire, majd ebben a helyzetben kerék rögzítése és boldog kerékpározás, amíg el nem kopnak a láncszemek vagy tárcsák.
A bringaboltos rég szórakozhatott ilyen jót abban az országban, ahol láncolajat szívnak az anyatejjel a gyerekek és 15ös kulccsal játszanak a ringatóban :-)

dH2K · http://dh.squidcode.com 2010.05.07. 04:22:22

Nekem ma valaki lerántotta a fékbowdent, azt hittem teljesen behalt. Eltoltam a szerencsére két sarokra lévő boltba, ahol a bringát vettem, és közöltem velük, h nincs nálam szerszám, de ha esetleg ránéznének. 1 perc alatt a szeriz sarokban voltam, ahol a szervizes srác kb. 15 másodperc alatt visszarakta és kipróbálta. Jó lett. Nagyon kellemetlenül éreztem magam, hogy ilyen semmiség miatt tényleg betoltam a bringát. Erre közölte hogy 50 dollár, jót röhögtünk, aztán elhagytam a boltot (gyk ingyen volt). Ja, ez nem AMS, hanem SFO.

dH2K · http://dh.squidcode.com 2010.05.07. 04:27:59

Egyébként igen, a szervizes védelmében: "ha segíteni akarsz valakinek, ne halat adj neki, hanem tanítsd meg halászni"
:)

ergerberger 2010.05.07. 06:15:30

@alíz csodaországban: talán ha als helyett wie-t mondana, 1. megértenék, 2. nem néznék ormótlan nagy fasznak.

mehemed 2010.05.07. 06:20:51

Az átlag holland/német ilyen faszkalap. amelyik meg nem faszkalap, annak kb annyi vagy, mint egy cigány itt.

Annó egy éttereemben napokig egy pincérnő szolgált ki, azt hitte angol vagyok. Egyszer kártyával fizettem és megdöbbent, hogy magyar vagyok, azután nem akart kiszolgálni. Én viszont ragaszkodtam hozzá a főnökénél. Mivel tele volt merevnyakú vén szar hollandal a bót' nem akart cirkuszt... Utána nem mentem oda többet, nem akartam holland taknyot enni.

szertintem ez a bringa szar. vegyél egy robogót aztán told le őket a bicikliútról :)

mehemed 2010.05.07. 06:22:29

@Oreg: az a szopás, he lejtőn esik le a lánc egy ilyenről.. mert akkor fék az nincs.

mehemed 2010.05.07. 06:24:03

@bfish: az nem ojró hanem őőőró a sajtfejűeknél.

tzi 2010.05.07. 07:33:20

@Kinga in Amsterdam: kerem tisztelettel, ne tessek altalanolistani :)
az en bringaszervizesem 120 helyett 35 eurobol megoldotta a kerekszerelest, es hamar ott volt a bicaj, hat leszedte a rozsdat meg a csengomrol is

KovA 2010.05.07. 07:38:12

Eeee ... ugye nem láncváltós kerékpárról van szó ?
Arra nem olyan nehéz feltenni a láncot, mint itt leírod, - inkább valami sima kontrafékes vagy agyváltós szerkezet.

Ha gyakran ledobja a láncot, 3 dolgot nézz meg:
1.) Laza a lánc ( a kerék hátrahúzásával feszítheted - lazítsd ki a kereket húzd hátra, majd kicsit szorítsd meg, tekerd egyszer körbe hogy visszalazuljon amennyire kívánja esetleg igazítsd, hogy egyenesen álljon, majd rögzítsd a kereket).
2.) Kinyúlt a lánc vagy kopott a (feltehetően a hátsó) lánckerék - kb 5000 kilométerenként csereérett. Feltűnhet abból, hogy kézzel hajtva a pedált nem egyenletes hajtóerőt kíván esetleg kicsit recseg - a lánc a lánckerék fogai felé kúszik helyenként (általában az erőátvitel pontjátől néhány láncszemnyire már nem illeszkedik a lánckerék fogai közti vályúba.
3.) Az első és hátsó lánckerék nincs eléggé egy síkban - valaki fordítva rakta fel a hátsó lánckereket - ilyenkor notórius visszaesőként ledobálja a láncot. A hátsó lánckerék ugyanis úgy van kiképezve legtöbbször, - ha megfordítják a fogak síkja 0,5 - 1 cm -mel eltolódik.

Mint mondtam volt nem láncváltós kerékpáron a láncot fölrakni nehezebb - rugós láncfeszítő híján nehéz a láncot ellazítani.
Ilyenkor így járj el: vedd le a láncot az egyik (inkább az első) első lánckerékről (így elég laza lesz), a másikra pedig tedd föl rendesen. Majd annak a lánckeréknek amelyikről levetted azon az oldalán ahol hajtáskor a lánc "érkezik" (első lánckerék esetén fent) a fogakra tedd fel a láncot, olyan hosszan amilyen hosszan bírod (míg nem feszül) - ezután hajtsd meg a láncot a pedállal - a maradék szakaszon felugrik magától.
Ez csak gyorssegély - alkalomadtán be kell állítani a láncfeszültséget (ne lógjon, ne recsegjen, rugalmasan feszüljön annyira, hogy hüvelykujjal lent középen 1,5 cm-nyit könnyen be lehessen nyomni.

Szeretettel: KovA

borigabi 2010.05.07. 07:48:25

@alíz csodaországban: Krakkóban cc.90 napra kaptam meg a PIN kódomam a bankból (PEKAO SA.), többszöri hasonló párbeszéd után... :)

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.05.07. 08:03:50

Szerintem nem paraszt volt, csak nem értette, hogy mit akarsz. A Raxane c. filmben mondta a főszereplőt játszó Steve Martin, hogy ebben a várasban nem szokás idézőjelesen beszélni. Lehet, hogy ott sem? Ha kértél tőle egy csavarhúzót, hogy megcsináljad, akkor ő adott, de nem segített. Lehet, hogy azt kellett volna kérned, hogy segítsen? Akkor ha nem teszi, akkor valóban paraszt, na de így?

Leó Úr 2010.05.07. 08:44:07

Majd mikor az idős bácsi, meg a török szomszéd látja, hogy bénázol a tekeréssel és az ajtód előtt lesz reggel egy ajándók, nem fogsz meglepődni:)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.05.07. 09:14:40

Jót röhögtem így reggel, szép történet. Ajánlom figyelmedbe kedves Kinga Amszterdamból @KovA: @Oreg: urak kommentjét, abban van az igasságosság, valszeg. :)

J.B.Pendragon 2010.05.07. 09:21:50

Gyerekkoromban, ha defektünk volt megragasztottuk. Idősebb gyerek, nagyapó segített. Ma? Autóba be, irány a szerviz, tömlőcsere. Szép, új világ...

alíz csodaországban 2010.05.07. 09:27:47

@ergerberger: A történet teljessége kedvéért: egy tüchtig német jogászkisasszonyról van szó

pozsi83 2010.05.07. 10:16:52

Visszajottem elolvasni a kommenteket, s latom, hogy rosszul irtam be a linket. Szoval helyesen, zarojel nelkul:
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=amsterdam&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.307813,93.076172&ie=UTF8&hq=&hnear=Amsterdam,+North+Holland,+The+Netherlands&ll=52.370701,4.899811&spn=0.001024,0.00284&t=h&z=19&iwloc=lyrftr:h,8186946724550328298,52.370757,4.899902
Ide kell menni! :)

Amugy en 70 euroert vettem regi hasznalt Gazelle-t, es teljesen jol mukodik egy fel eve. A baratnomnek vettem 40-ert egy eleg rossz allapotban levot, s kb 200-bol ujittattuk fel, s most teljesen jo.

Ez a szervizes az uj biciklik kozul nem ajanlotta az olcsobb (ertsd <400) euros kategoriat, szerinte szar kinai alkatreszekkel vannak tele.

Meg valami. A mi tapasztalataink szerint a hollandok egyaltalan nem nezik le vagy kozositik ki a mas nemzetisegueket, igy a magyarokat sem. Nagyon baratsagos, vidam, jokedelyu nep. Mi fel eve nagyon jol erezzuk magunkat.

gasztrogyerek 2010.05.08. 09:30:17

Mennyi előítélet...de Kinga, szokd meg, mond egy árat, annyit ki kell fizetned, akár csinál valamit, akár nem. Cserébe nem feszengsz, hogy kell-e borravaló. Nem csak bicikliszerelő, fodrász, lakatos.
A bicikliszerelést meg könnyű megtanulni, vegyél a xenosban (hemában, albert cuypon)egy bicikliszerelő szettet, van benne csavarhúzó, kulcs, ragasztó, elég kicsi, elfér a táskádban és ha valami ilyen lesz, könnyen megszereled. Vagy kérd meg egy holland ismerősödet, sokkal hamarabb megcsinálja egy sörért. Tapasztalatból beszélek.

pozsi83 2010.05.08. 12:33:05

@gasztrogyerek: Hu, lehet, hogy ez nekunk is jo otlet lenne. Mi az Aurora-ban neztunk egyesevel szereoleszkozoket, de nem igazan talaltunk alkalmas szettet. Nem tudtam, hogy a Xenos-ban vagy a Hema-ban ilyenek vannak.

gasztrogyerek 2010.05.09. 13:59:01

@pozsi83: a hemában a biciklizárak környékén tuti van. Ha nincs, akkor piac. nem tudom, merre laktok, amsterdam albert cuyp minden nap, hága szombat, rotterdam kedd, szombat mindig van kint bicilis stand. vagy azok is árulnak, akik hosszabbítót meg ilyeneket nyomatnak.
süti beállítások módosítása