HTML

Kinga kalandjai Amszterdamban.

Living in Amsterdam

Ezt mondjátok ti

• Mdavid89: Jó gyűjtés. Még néhány érdekesség: iranyamszterdam.hu/erdekessegek-amszterdamrol/#erdekessegek (2016.11.24. 22:50) Szuper érdekességek
  • ogrebike: Hello Kinga! Láttam a negatív tapasztalataidat és szeretnék érdeklődni, hogy ki szeretnénk menni ... (2012.07.23. 14:48) Amszterdam fárasztó
  • bpalesz: Helló Kinga!Bocs a zavarásért ,csak az lenne a kérdésem,hogy bármelyik bringaboltban hozzá lehet j... (2010.09.14. 08:14) Goodbye bike, hello bike
  • Kardhal: és az aduval sose spórolj (2010.08.15. 00:18) Fietsen in bos
  • alíz csodaországban: igen, de lassuk be, hogy az unnepsegen is total elaztal volna es azon mit sem segit az ingyen bkv (2010.07.23. 15:44) Hup Holland Hup

Amikor Orsival meghódítottuk Amszterdamot és Hágát

2010. május tizenharmadika csütörtök nemzeti ünnep Belgiumban és Hollandiában (meg még egy csomó más országban is, mint például Indonéziában és Vanuatuban, de kis hazánkban persze nem). Etekintetben az Európai Bizottság és a Mexx abban hasonlítanak egymásra, hogy mindketten azt vallják, hogy ha már a csütörtök szabad, legyen a péntek is az. Így mi sem volt természetesebb Orsinak és nekem, mint egyikünk kis otthont adó országát felfedezni a hosszú hétvégén. Így kezdődik az a történet, amikor Orsival meghódítottuk Amszterdamot és Hágát.

Május 13: Orsi csütörtök délután érkezett a 17:43-sal, a pályaudvaron volt nagy egymás nyakába borulás. Látszott, hogy nem kispályás versenyzővel van dolgom, sapka-csizma-télikabát, így májusban. Először hazafelé vettük az irányt, de beugrottunk az Albert Heijnba, ahol azonnal kaptam egy rögtönzött gyorstalpalót belga sörökből. Ennek kövezkezményeként három fajta sörrel tértünk haza: almás, málnás, sima és mind nagyon finomak voltak (fiúk, ne fújoljatok, tényleg). Eldumálgattunk otthon Zsófival hárman, megiszogattuk a söröket, aztán meg Orsival nyakunkba vettük a várost, elsétálgattunk a Leidseplein környékén és betértünk egy coffeeshopba csak a rend kedvéért. Ám mivel másnap terveink voltak Hágában, nem duhajkodtunk sokáig.

Május 14: Már korábban elhatároztuk, hogy a valamikor a hétvégén megnézzük, mi van Hágában. Így hatan felkerekedtünk, felszálltunk a reggeli 10:11 órás vonatra (ugye érzitek a dolog komolyságát? Ehhez fél 9-kor kellett kelni!) és 11-re már Hágában is voltunk. A város olyan mint egy mini Amszterdam, csak ez a főváros és van tengerpartja. Na az volt a nagy királyság! Beültünk egy jó kis lounge kávézóba: tengerpart, egy pohár ital, chill háttérzene és enyhe napsütés. Viszonylag 10 pontos volt. Bár körülöttünk minden holland vérű ember fürdőruhában vagy maximum egy pulóverben hesszelt, mi 3 pulóver-kabát-sálban nyomtuk. Az én esetemben ennek az az eredménye, hogy az arcom tökbarna lett, míg a nyakam tökfehér maradt, ami legalábbis elég viccesen néz ki.

Hazaérve Hágából már Zsófi férje, Laci is csatlakozott a hétvégéhez, aki hozott echte ungarische homemade pálinkát ajándékba. Azt hiszem máskor is hívjuk. Az este otthon az ismerkedés jegyében telt Lacival és a pálinkájával.

Május 15: Mára nagy kulturálódási terveink voltak Orsival, ami úgy indult, hogy Van Gogh múzeum. El is villamosoztunk a Muzeumpleinra, azonban itt rögtön nyomtunk egy újratervezést, mivel a sorbanállás a múzeumhoz több időt vett volna igénybe, mint amit a kiállításra szántunk. Úgyhogy inkább meglátogattuk a Coster Diamond gyémántcsiszoló műhelyt, kikupálódtunk gyémántfajtákból és próbálgattunk gyémántgyűrűket. Ezután piaclátogatások (virág-, sajt-, bolha-, olyanmintazecseri-), kanálisok, holland ebéd, Dutch pancake következtek. Teli hassal pedig már megengedtük magunknak azt a luxust, hogy háromnegyed órát álljunk sorba az Anna Frank házhoz. De megérte.

Este bringával voltunk bulizni. Ennek összvissz annyi hátránya volt, hogy kárbavesztek a megivott sörök, mert mindig kijózanodtunk, mire az új helyre értünk.

Május 16: A reggeli kelés nem ment könnyen (ráadásul órára kellett), de az ígéret szépszó alapon 11-re összeszedtem magam és elvittem Orsit a legflessesebb reggelizős helyre a Vondelparkhoz. Elég jót ettünk és a kiszolgáló srác is nagyon jó fej volt, meg tudta, hogy Magyarország fővárosa Budapest, az EU tagja és forint a nemzeti valuta. Ez különösen üdítő, ha már két hete azt hallgatod, hogy Coming from Hungary = Coming from Russia. Jóllakottan pedig vállatuk többórás sorban állást a Van Gogh múzeumhoz, amit meglepő módon sikerült 15 perc alatt abszolválnunk. A kiállítás  nagyon jó volt, és még Orsi vonatindulása előtt belefért egy kis vörös lámpás negyed levezetésnek.

Asszem kihoztuk a négy napból a maximumot és legalább én is elkezdtem letudni a kötelező turista köröket, ha már ideköltöztem.

Kinga in Amsterdam

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alíz csodaországban 2010.05.16. 22:14:13

Azért a tengerparthoz még annyit, hogy csokibarna emberek is napoztak bikiniben. Olyan kis sátrak ölelésében amit általában az árnyék miatt vernek fel.

És bár mi is jól mentünk, de a heti biciklisverseny nyertese az a fiatal hölgy, aki egy látszatra 30 kg-os két hetes nyaralásra alkalmas piros bőrönddel a fél kezében tekert.

És igen, Amsterdam frankó :-)

Kardhal 2010.05.17. 12:23:52

jó az a csíkos fölsőd orsi, amin vmi szívescskék vagymik vannak.

csiszi 2010.05.17. 13:53:55

Csütörtök: billiárd és bebasztunk
Péntek: csak bebasztunk
Szombat: józanodtunk
Vasárnap: billiárd és óvatos almafröccs

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.05.17. 14:59:37

@csiszi: Erről nehéz lenne bővebb blogposztot írni :D Ezen a héten ki kellene próbálni a bebasztunk aztán óvatos almafröccs, valamint a józanodtunk aztán bebasztunk variációkat...

@Kardhal: csíkos fölsőt adom

Egyébként a méltán világhírhedt holland konyha felett érzett csüggedésemet valamelyest oldotta, hogy azt olvastam, hogy rengeteg indonéz étterem van... Tényleg? Mármint a kanálisok, holland ebéd, dutch pancake gondolom nem akkora gasztroélmény, hogy állandóan azon éljen az ember. Vagy?

Kinga in Amsterdam 2010.05.17. 19:45:46

@Dr. Justice: itt nem csak rengeteg az indonéz étterem, de van thai, indiai, török, kínai stb, azért mert rengeteg az indonéz, a thai, indiai, török, kínai, stb. úgyhogy biztos megtaláljuk a tuttit. a holland konyhához tényleg nem érdemes nagy reményeket fűzni, viszont irtó jó dolgokat lehet venni az Albert Heijnba nem drágán.

alíz csodaországban 2010.05.18. 21:32:28

@csiszi: majdnem. De asszem mashol nem lattam olyan drogellenes kampanyt, hogy Stop Hard Drugs.

Kinga in Amsterdam 2010.05.18. 21:44:17

@Kardhal: elnézést, Ön a divatiparból képviselteti magát?

Kinga in Amsterdam 2010.05.18. 21:46:27

@csiszi: kokaint még nem találtunk az Albert Heijnban, mondjuk rettenetesen nem is kerestük, de mindig vannak akciós dolgok, úgyhogy ha akciós lesz, úgyis kirakják a pénztár mellé, és akkor megtaláljuk